Vragen met betrekking tot het Coronavirus en een bruidsarrangement

Alle proefsessies tot 6 april worden, op last van de aangescherpte maatregelen van 23 maart om het coronavirus onder controle te krijgen, geannuleerd.
Onze bruidsstylistes zullen contact opnemen met de aanstaande bruiden om een nieuwe proefsessie in te plannen. Graag zoeken we dan in overleg naar een nieuwe datum. Aangezien we veel proefsessies moeten verplaatsen vragen we begrip te hebben voor onze drukkere agenda dan normaal het geval is. 

Ik wil mijn proefsessie verplaatsen?
Uiteraard is het in overleg altijd mogelijk om je proefsessie te verplaatsen. Houd er wel rekening mee dat we door alle verplaatsingen van huwelijken een extreem drukke zomer en najaar verwachten. We vertrouwen hiervoor op je begrip.

Ik ben verkouden op de dag van de proefsessie?
Dat is uiteraard heel vervelend voor je. Helaas kan je proefsessie dan niet door gaan. Dit is voor de styliste, haar directe omgeving en andere bruiden een te groot risico. Graag zoeken we dan in overleg naar een nieuwe datum waarop zowel jij als de styliste zich gezond voelen. De styliste zal altijd telefonisch in contact blijven met jou om af te stemmen of een proefsessie op de afgesproken datum ook verantwoord is.

De overheid geeft aan dat je 1½ meter afstand van elkaar moet houden. Hoe doen jullie dat?
Helaas lukt dat bij haarstyling en visagie niet. Het is daarom heel belangrijk dat zowel jij als de styliste niet ziek of verkouden zijn. Dit om het risico zo veel mogelijk te vermijden.

Mogen mijn familie of vrienden aanwezig zijn tijdens de proefsessie?
Helaas is dat momenteel niet mogelijk! Om het gezondheidsrisico voor de styliste, haar directe omgeving en andere bruiden zo klein mogelijk te houden vragen we je geen gasten uit te nodigen. Hiermee verlagen we het besmettingsgevaar voor jou (omdat we aan andere bruiden hetzelfde vragen).

Ik wil mijn boeking annuleren. Is dat mogelijk?
Wij vinden het natuurlijk heel jammer dat je je boeking wil annuleren. Voor alle annuleringen gelden onze algemene voorwaarden.

Mijn bruiloft wordt door het coronavirus uitgesteld, wat nu?
Dat is natuurlijk ontzettend naar en verdrietig voor je. Uiteraard werken we graag mee aan het vinden van een nieuwe datum voor je trouwdag. Wij verwachten dat augustus en september 2020 en ook april tot en met juni 2021 door alle verzettingen extreem druk zullen worden. Dat geldt uiteraard niet alleen voor ons, maar ook voor je andere leveranciers. Wij raden je daarom aan om de nieuwe datum te plannen in overleg met je leveranciers. Plan je nieuwe datum op een doordeweekse dag of in oktober 2020 tot en met maart 2021.

Geldt jullie back up service nog in deze crisistijd?
Helaas hebben we moeten besluiten dat we onze back up service niet kunnen aanbieden aan bruiden die hun huwelijk moeten verplaatsen. De back up service geldt alleen indien jouw huwelijk op de oorspronkelijke dag plaats vindt. Echter door de ongewone omstandigheden gezien het coronavirus kunnen we ook voor deze bruiden niet voor 100 % garanderen dat we een back up styliste beschikbaar hebben.

Werken jullie hygiënisch?
Wij werkten uiteraard al hygiënisch voor de uitbraak van het Coronavirus. Dit betekent dat wij na elke klant onze gebruikte materialen reinigen met daarvoor geschikte reinigingsproducten (Denk hierbij aan zeep en alcohol). Daarnaast wasten wij in normale omstandigheden ook al onze handen voor dat wij onze klanten mooi gingen maken. Wij zullen dit uiteraard voortzetten en daar waar nodig nog alerter zijn.

Alle overige vragen

Hoe lang van te voren moet ik boeken?
Zodra je je keuze hebt gemaakt om door ons je bruidskapsel en bruidsmake-up te laten verzorgen raden wij je aan direct te boeken. Vanaf april tot en met oktober is het erg druk en hiermee voorkom je teleurstellingen.

Hoe kan ik boeken?
Op de website kan je ons online boekingsformulier invullen. Als je dit invult krijgen wij al je belangrijke gegevens binnen en kunnen we je boeking snel verwerken.

Kan ik eerst een offerte ontvangen?
Al onze prijzen staan overzichtelijk op onze tarievenpagina. Mocht je toch eerst een prijsofferte willen ontvangen dan kan dat uiteraard ook. Op onze website vind je het online offerteformulier. Ben je tevreden met de offerte dan kan je deze eenvoudig omzetten in een boeking door deze online te accepteren. Je hoort dan snel van ons of we nog beschikbaar zijn op jouw trouwdag.

Berekenen jullie ook reiskosten?
Wij rekenen alleen reiskosten als de afstand enkele reis naar de locatie van de proefsessie of trouwlocatie meer is dan 30 kilometer van de woonplaats van de bruidsstyliste. We proberen altijd een styliste in te zetten die het dichtst bij jou woont. In het geval deze styliste al bezet is zullen we altijd met je overleggen of we dan toch een andere styliste zullen inzetten. Wij zullen dit altijd vooraf melden zodat je niet voor verrassingen komt te staan! Eventuele overtochtskosten (bijvoorbeeld naar Texel) worden altijd in rekening gebracht. 

Worden de parkeerkosten in rekening gebracht?
Helaas moeten wij de parkeerkosten in rekening brengen. Heb je een extra parkeerkaart? Geef deze dan aan de stylist, dit voorkomt extra kosten. Indien je in een hotel verblijft is het ook vaak mogelijk in de parkeergarage van het hotel tegen een gereduceerd tarief of zelfs gratis te parkeren. Laat dit de stylist weten zodat we geen onnodige kosten in rekening hoeven te brengen.

Bererekenen jullie extra kosten indien de afstand tussen de locatie van de proefsessie en op de trouwdag groot is?
Indien onze stylist veel reistijd kwijt zal zijn omdat bijvoorbeeld de afstand tussen de locatie van de proefsessie en de locatie op de trouwdag groot is, kan het voorkomen dat wij extra kosten in rekening moeten brengen. Uiteraard zal dit altijd vooraf op de offerte worden vermeld.

Hoe weet ik of jullie nog beschikbaar zijn op mijn trouwdag?
Zodra wij het online boekingsformulier binnen hebben checken wij direct de beschikbaarheid en binnen 2 a 3 werkdagen sturen wij de opdrachtbevestiging op.

Komen jullie ook bij mij aan huis?
Onze service is er op gericht dat wij zowel voor de proefsessie als op de bruiloft aan huis komen. In sommige gevallen is het mogelijk dat de proefsessie bij ons of in de studio van de bruidsstyliste wordt gehouden. Dit gebeurt altijd in overleg.

Ik trouw in het buitenland. Is het mogelijk dat jullie mijn bruidskapsel en make-up verzorgen?
Onze stylisten komen ook in het buitenland naar je toe. Uiteraard wordt wel een extra toeslag voor reis- en eventueel verblijfskosten berekend. Een prijsopgave kan je opvragen via het online offerte formulier. We komen graag naar je toe om je bruidsstyling te verzorgen!

Verkopen jullie ook haarstukken en haaraccessoires?
Wij verkopen aan onze klanten haarstukken. Daarnaast heeft The Beautiful Bride Company de grootste online bruidswinkel  van Nederland voor bruidsaccessoires zoals bruidsschoenen, sluiers, haarsieraden, haarkammen, stola's, ringkussentjes, gastenboeken, trouwjurken en andere trouwacccessoires verkocht worden. Wij hebben een zeer groot assortiment bruidsaccessoires van A-merken zoals Poirier, Abrazi, Bianco Evento, Lilly, G. Westerleigh, Rainbow Club en hanteren aantrekkelijke prijzen! Daarnaast verzenden we gratis naar Nederland, Belgie, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk. 

Kan mijn kapsel en/of make-up ook 's avonds bijgewerkt worden?
Uiteraard kan dit. Het is mogelijk ‘s avonds op je trouwlocatie je kapsel en bruidsmake-up te laten bijwerken. Wij komen dan graag naar je toe voor een touch up.

Werken jullie met eigen stylisten?
The Beautiful Bride Company werkt met een team van 12 eigen stylisten. Ons stylisten staan op onze website vermeld. 

Hoe moet ik betalen?
Indien je bij The Beautiful Bride Company een bruidsarrangement boekt, vragen wij 50% van het totale bedrag binnen 14 dagen aan te betalen. Wij verzoeken je het restantbedrag binnen 14 dagen na de proefsessie te voldoen. Mocht je boeken voor een last minute arrangement of boek je heel kort voor aanvang van je trouwdag? Dan moet het totale bedrag voor aanvang van de trouwdag voldaan zijn.

Waarom willen jullie dat ik vooruit betaal?
Als bruid wil je er uiteraard zeker van zijn dat wij de datum voor jou beschikbaar houden. Aangezien wij maanden van te voren alles inplannen willen wij graag zeker zijn van jou als cliënt.

Hoe garanderen jullie de kwaliteit van de bruidsstyliste?
Al onze bruidsstylisten zijn geschoolde professionele haarstylisten en visagisten met meerdere jaren ervaring. Daarnaast volgen onze stylisten enkele malen per jaar workshops om op de hoogte te blijven van de laatste trends. Tenslotte vragen wij aan elke bruid achteraf een enquete in te vullen waarmee we een goed beeld krijgen van de geleverde kwaliteit door onze bruidsstylisten. Door te boeken bij The Beautiful Bride Company ben je verzekerd van een professionele bruidsstylist.

Stel ik ben toch niet tevreden met het resultaat bij de proefsessie.
Uiteraard gaan wij er vanuit dat wij alle bruiden tevreden kunnen stellen. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat je niet tevreden bent met het resultaat dan kan je dat na de proefsessie direct bij de bruidsstylist aangeven. In dat geval kunnen we een tweede proefsessie inplannen. Stel dat je je na de proefsessie toch nog bedenkt, dan moeten we helaas de kosten voor de proefsessie in rekening brengen. De kosten voor het bruidskapsel/make-up op de trouwdag zelf ben je dan niet verschuldigd. Zie Algemene Voorwaarden.

Stel dat mijn bruidsstylist ziek is op mijn bruiloft?
Door te boeken bij The Beautiful Bride Company ben je niet alleen verzekerd van een prachtig resultaat, maar ook van de zekerheid dat bij onverwachte omstandigheden (zoals ziekte) een vervangende bruidsstyliste snel ter plaatse kan zijn. Onze stylisten maken tijdens de proefsessie aantekeningen van alles wat is afgesproken zodat een andere stylist het eventueel kan overnemen.

Hoe is jullie bereikbaarheid buiten kantooruren, bijvoorbeeld i.v.m. calamiteiten?
Buiten onze kantooruren zijn wij op de dagen dat onze klanten trouwen altijd bereikbaar. Mocht er onverhoopt iets mis gaan dan kan je ons altijd bereiken. Voor meer informatie kan je terecht op de contactpagina.

Onze bruiloft gaat door omstandigheden niet door, kan ik nog annuleren?
Ja dat kan. Lees in onze Algemene Voorwaarden meer over onze annuleringsvoorwaarden.

Geven jullie ook workshops?
The Beautiful Bride Company verzorgt workshops bruidskapsels en bruidsvisagie voor professionale hairstylisten/haar-professionals en visagisten. Daarnaast geven wij ook incompany workshops/trainingen voor kapsalons. Voor informatie kan terecht op onze overzichtspagina workshops.

Wat houdt het Keurmerk Trouwen in?

Dit betekent dat The Beautiful Bride Company als één van de weinige Make-up en Hairstylingsbedrijven het Keurmerk Trouwen heeft ontvangen van de Nederlandse TrouwBranche Organisatie (NTBO). De geconstateerde werkwijze en gehanteerde voorwaarden van The Beautiful Bride Company zijn in overeenstemming met de door het NTBO opgestemde gedrags- en kwaliteitsnormen. De (her)toetsing vindt jaarlijks plaats. Als bruid wil je op je trouwdag toch het beste!

Staan jullie ook op beurzen?
The Beautiful Bride Company werkt regelmarig mee aan beurzen. Voor een compleet overzicht verwjzen wij graag naar de agenda voor trouwbeurzen en events. Wij ontmoeten je graag op één van de beurzen.